Click Here

Followers

BLOG

Alert (14) Announcment (15) Blogger (8) Cerita Lawak (25) events (2) Fakta Number (17) Girls (4) Gosip (2) Huhu (6) Info (23) Internet n komputer (14) Kids (3) On Cinta (12) Pengetahuan Am (12) Renungan (59) Solat (7) Tips (16)

SAYA SUKA TIDUR


' saya suka tidur '
seorang budak datang mendekati saya...ketika itu saya sedang menikmati minum petang saya bersama dengan beberapa orang kenalan. tanpa dipelawa budak tadi duduk disebelah saya dan senyum kepada saya...saya agak kaget untuk seketika kerana budak tersebut diluar kenalan minda saya. tanpa segan silu budak tadi menyapa saya...sebagai seorang yang terdidik dengan didikan didikan moral yang tinggi, saya membalas sapaan budak tadi dengan hati yang tenang dan ikhlas...agak lama kami berbual...dari satu topik ke satu topik...dari hal hal yang remeh ke hal hal yang agak berat untuk dibicarakan oleh seorang budak...isu politik dan pemanasan global juga turut dikupas dengan berkesan oleh budak itu....
pada mulanya, saya agak terkamjat bila budak tadi petah menyusun kata kata. kenalan kenalan saya juga agak berperasaan seperti saya bilamana saya melihat riak wajah mereka yang agak kurang manis...memang tidak dinafikan lagi budak ini memang bijak dan ' saya suka tidur '

1 comment:

nickasyraf said...

mcam ku kenal ja tempat ni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...