Click Here

Followers

BLOG

Alert (14) Announcment (15) Blogger (8) Cerita Lawak (25) events (2) Fakta Number (16) Girls (4) Gosip (2) Huhu (6) Info (23) Internet n komputer (14) Kids (3) On Cinta (13) Pengetahuan Am (12) Renungan (59) Solat (7) Tips (16)

BOLA ITU BULAT

"dibelakang itu...tilam gaban"

pagi ini saya bangkit dari tidur dengan mata yang sangat mengantuk....badan juga sangat letih...mungkin berjaga lewat malam semalam...saya membasuh muka dan berwuduk...usai solat..saya terus ke pc sahabat saya kerana hanya dia yang mempunyai rangkain internet ketika ini...wajah saya terpempang seketika...rasa sukar untuk percaya...tetapi itulah hakikat nya...bolat itu bulat....
kepada sesiapa yang mengambil subjek heat transfer...sila kemukakan surat penghargaan kepada beberapa pemain kelab barcalona...kerana mereka...ujian pertama kita batal....

BILA KEIKHLASAN PUDAR DALAM DIRI

"kuning mengingatkan saya pada kerepek itu"

waktu berputar sangat lambat saya kira...masa bagi kelas fardu ain tinggal lagi sepuluh minit...tidak sabar rasa nya untuk saya keluar dari kelas itu...saya menghitung masa...ke tempat letak basikal 5minit...kayuh basikal sampai rumah 8minit(dengan laju tanpa bersuara)...jadi, masa untuk saya sampai ke rumah dalam lingkungan 15minit...arghhh...getus hati saya.ustaz didepan sedang mengajar doa selepas berwuduk...sayup sayup saya terdengar nama saya disebut sebut...ustaz menyuruh saya membaca doa selepas berwuduk...dengan sedikit eksyen dek kerana kepandaian saya ketika itu, saya berdiri dan terus membaca doa...murid2 lain tergelak...ustaz juga...... sambil menegur saya..... 
"gula2getah...itu doa makan"
saya sangat malu......
*************************************

petang itu saya pecut basikal laju laju...kerana lagi 10 minit siri flashman tamat siaran....dan ia adalah siri terakhir...saya sedih...bukan salah baca doa...tetapi, selepas ini tiada lagi wajah flash kuning untuk saya tatap...dia sungguh menawan..... 


Maghi blaja kecek Klate

Bokbong - spesis musang
Pok Kor = spesis mengkarung
Ike Kkhonge = ikan cencaru
Gelenyar,Gletah = mengenyam, gedik
saksoba = Absorber
Supik Gelenyar/supik rhokrhak - plastik bag (yangnipis tu.)
Buah Topoh = buah epal (diambil dr perkataan Arab"tuffah" = epal)
mokte = rambutan
kuk/kok = sekeh
njja = tendang
samah = 50 sen
nyaknyo = kesianb
baloh = kelahi
Ggaduh = nak cepat (double `G’ means sabdu))
debe = berani gilerr
Bekwoh = kenduri (mungkin berasal dari big work)
Tohok = buangr
hukah = panjat
Ghohok = susah, payah
hungga = lari (bkn hungga bungga ekk)
cuwoh = curah
getek/etek = juga
tepoh = langgar
tubik = keluar
SIAK DUK GGOBAR = Jangan risau.. Don’t worry,be happy!!!
IDAK KO = *****a
WAK GGOGHI = Bagi memulakan sesuatu.. to start with
DEKPONG GAK EH = Kalau ya pun
Jjughuh = baik (jjughuh budok tu = baik budak tu)
Kelaghing = kesat/not smooth (kulit kelaghing = skin not smooth enough)
belengas = melekit
klikpah klikpah = terpinga pinga
lipotey = x tetap duduk
nneting = melantun

Kelantan + English?? = "Kelantalish"

Contoh:
POZEK (deposit),
RIZAT (result),
NNEJA (manager),
ISTEK (estate),
SUWIH (switch),
MERKET (market),
BOKK (book)
rhoba (rubber) pemadam
kona (Coner) Selekoh
strek (traight) Lurus

SHOTCOZ YG BORING

"usaha itu tangga kejayaan"


keinginan untuk berkarya masih menebal dalam jiwa saya tetapi perasan malas yang amat juga mengatasi segala galanya...saya gagahkan jua minda dan fikiran saya untuk mengatakan bahawa `usaha itu tangga kejayaan'...dari situ terbitlah lembaran ini....shotcoz yang boring...itu sahaja yang dapat saya ungkapkan kerana diketika ini...hanya perasaan itu melebihi dari segala gala...dengan bertemankan lagu lagu raya dan komputer peribadi yang saya miliki ini...dapatlah kiranya saya menghilangkan sedikit kebosanan saya tatkala saya bersendirian...dan selamat hari guru buat yang bergelar cekgu...."semua bangun...assalamualaikum cekgu"

Sweet 73 years old. ..













Where's aina???


Sweet 73 years old. .

Where's aina??

KAPTEN PLANET


antara cerita yang agak menarik kala saya kecil dulu...saya pun kurang pasti dengan jalan penceritaan cerita ini...tetapi yang pastinya...saya suka bila planeteer mengeluarkan kuasa dari cincin mereka untuk mengkombinasikan kuasa kuasa mereka untuk membentuk kapten planet...agak lurus saya disini...tetapi itu lah hakikatnya...saya manusia biasa..."the power is combine...i am capten planet"

SOKONG CHELSEA

jangan anda tertipu dengan gambar ini...bukan personaliti melvin yang ingin saya tonjolkan...juga bukan shahrizal... ianya berkaitan dengan diri saya yang ingin saya rungkaikan...agak terkebelakang saya disana..justeru itu identiti saya masih lagi kabur....maaf saya ucapkan tetapi itu lah saya..nun di hujung sana...kepada mereka yang sokong chelsea...sila angkat tangan...

PANORAMA



"awak perlu bnyakkan rehat dan minum air masak"...itu pesan doktor kepada saya kala saya bertandang ke PKu sebelum usai final bendalir...mengikut perkiraan saya, ini adalah kali yang keempat saya ke PKu bg semester ini...bukan hanya untuk mendapatkan strepsil percuma tetapi saya ada misi disana...iaitu kakak kakak nurse PKu sgt baik hati...saya suka, terus saya jadikan PKu sebagai destinasi hiburan saya...panorama disana juga sgt menarik dengan berlatar belakangkn perpustakaan yang hampir siap pembinaan nya....

Utusan Raja Sehari



Semua di jemput hadir..
hadiah mesteri akan diberikan kepada pengunjung bertuah..

FLASHMAN TAWAU

video


-Timbak!-Tumbukan Padu Maut!

-Itu teknik satria baja hitam tu!

-Ya,Sia nampak di tv baitu..

-Bah macam mana?Kita mau timbak ka ini?

-Bah,Boleh ba kalau kau!

-Pistul basar!

-Flash Kuning!Sasaran!

-BAH!

-Flash Kuning!Apa ko tingu tu?

-Singkulai malai puntut!Buli timbak suda!

-OK!Meriam Laser Cahaya Maut!

-Eh,malas o sia kamu ni…

CARI BENDA TERSEMBUNYI

'adakah pasangan itu berada dalam mood musim bunga'

gambar diatas boleh menceritakan seribu satu makna yang sangat mendalam kepada kita termasuklah saya sendiri....sedang saya mengamati gambar ini...tiba tiba mata kuyu saya terpandang dua hamba Allah yang sangat mesra saya kira...tepat dibawah jet pejuang itu...lalu hati kecil saya terdetik...adakah pasangan ini berada dalam mood musim bunga???bermainlah teka teki dalam minda saya....dan saya biarkan teka teki tadi kerana saya juga teringin untuk makan aiskrim bersama teman istimewa saya...terus saya membuat panggilan kepada teman istimewa saya dan meminta dia untuk membelikan aiskrim coklat untuk saya kala saya cuti semester nanti.....

Gempar!! SpongeBob Ditemui Di Kedah!!

Pantun Jepun

Pulau Hokkaido jauh ketengah
Gunung Fuji bercabang tiga
Hancur Raksaser dikandung tanah
Ultraman yg baik dikenang jua.

Dua tiga Raksaser berlari
Maner nak samer Raksaser Kero
Dua tiga Ultraman boleh kucari
Maner nak samer Ultraman Taro.

Kalau roboh Kota Narita
Papan di Tokyo Ultraman dirikan
Kalau sungguh itu keje Raksasa
Badan dan kepaler dier Ultraman ‘fire’kan.

Kajang Ultraman kajang berlipat
Kajang Raksaser mengkuang layu
Kalau Ultraman Ace tak cukup kuat
Ultraman Neos datang membantu.

Buai laju-laju
Sampai Pokok Sena
Apa dalam baju?
Lampu Ultraman nyaler.

Mengata dulang paku serpih
Mengata Raksaser
Ultraman pulak yang lebih-lebih.

Sudah gaharu cendana pula
Sudahlah kalah di’fire’ pula.

Orang berbudi kiter berbahaser
‘Fire’ diberi pada raksaser.
ehemm… camne rasa
membazir tak masa?

Rakyat Malaysia Yang Berbagai Ragam

Malaysia ni sebuah negara yang berbilang kaum jadi tidak mustahil la macam-macam ragam yang dapat kita lihat. Sebab tu lah datangnya tagline “Malaysia Boleh” walaupun tak boleh. Merempit tak boleh tapi di sebabkan “Malaysia Boleh” jadi merempit telah dibolehkan. Ha Haa.. Jadi kat bawah ni ada beberapa gambar ragam rakyat Malaysia. Papahal korang layan dulu...














STAGNATION


entry diatas tiada kaitan dengan gaya penceritaan saya kali ini...jadi jangan tertipu...ramai yang ingin mengetahui siapa saya sebenar nya...daripada ruangan senyum kambing dan juga comment...topik ini hangat diperdebatkan....samaada pro dan juga kontra....tak mengapa...saya tak kisah...kerana jika saya lapar...saya akan makan juga akhirnya.....

Salah Guna...

SKUAD RENANG BERIRAMA






saya tiada idea untuk berkaryawan...jadi...ini saja yang dapat saya ungkapkan....kami skuad berirama

adakah gambar dibawah boleh diberi gelaran gimnas negara???


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...