Click Here

Followers

BLOG

Alert (14) Announcment (15) Blogger (8) Cerita Lawak (25) events (2) Fakta Number (16) Girls (4) Gosip (2) Huhu (6) Info (23) Internet n komputer (14) Kids (3) On Cinta (13) Pengetahuan Am (12) Renungan (59) Solat (7) Tips (16)

PUTERI RAJA TERPEGANG SESUATU...


Pada zaman dahulu, ada seorang puteri
yang cantik rupawan. Namanya
Puteri Sheila on 7Eleven. Sejak lahir
lagi puteri ini terkena sumpahan.
Apa saja benda yang dipegang oleh
puteri akan cair. Oleh sebab tu,
semua lelaki tak mahu dekat dengan
puteri sebab takut, kalau terpegang
maka mereka akan cair. Maka susahlah
hati Ayah nya kerana tak kawin la
puterinya itu. Maka, dengan nasihat
perdana menteri, Maharaja pun
membawa puteri berjumpa dengan seorang
bomoh untuk berubat.

Mengikut kata bomoh tersebut, puteri
akan terlepas dari sumpahan jika
puteri dapat memegang sesuatu yang takkan cair. Tapi bomoh itu sendiri

pun tak tau apakah benda tersebut. Atas
cadangan perdana menteri,
Maharaja telah mengistiharkan
bahawa,,siapa lelaki yang dapat membawa
sesuatu, yang apabila puterinya pegang
tak cair, lelaki itulah yang akan
kawin dengan puterinya itu.

Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah
lelaki datang membawa benda
masing-masing dengan harapan dapat
menjadi menantu raja. Kemudian,
pertandingan pun berlangsung. ....

Muncul lah lelaki yang pertama,

Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?
Lelaki : Hamba membawa batang logam
Titanium... Logam inilah yang
paling keras dalam dunia. Pada zaman
akan datang, logam ini menjadi
batang golf, bateri dan kapal terbang.

Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang
benda itu.
Lelaki : Silakan....
Maka puteri itu pun pegang la logam
Titanium itu. Ahhhhhh Cair
nampaknye logam itu. Kecewa lah lelaki
itu, Maharaja dan tuan puteri...

Muncullah lelaki ke-2.....

Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?
 Lelaki: Hamba membawa batu berlian.
Menda ini lah yang paling keras
dalam dunia. Pada masa akan datang,
menda ini bukan saja menjadi
perhiasan malah digunakan untuk
memotong besi dan digunakan untuk
menggali minyak di dasar lautan.

Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta
mencubanya.

Lelaki: Silakan.....

Maka puteri itu pun memegang le berlian
tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak
berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki
itu, maharaja dan puteri.

Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun
mencuba juga tapi malangnya semua
benda yang dipegang oleh puteri tetap
cair hendaknya... Kemudian muncul
lah lelaki yang terakhir. Eh!!Dia
datang berlenggang je tanpa membawa
apa-apa pun!

Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa?
Kenapa datang berlenggang je?

Lelaki: Patik ada membawa benda tuanku.
Tapi benda hamba tu ada dalam
poket hamba ini.

Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah
benda kamu tu.Biar puteri Beta
cuba memegangnya.

Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri
nak memegangnya, seluklah dalam
poket hamba ini...

Ma haraja: Hmmmm.... Kalau begitu, baiklah!

Maka terpaksalah puteri itu menyeluk
dalam poket lelaki itu. Puteri
teragak-agak sebab puteri tak tau apa
yang ada dalam poket lelaki itu.

Kemudian puteri terpegang sesuatu...
Mukanya merah menahan malu. Lelaki itu
hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri
menarik tangannya kembali.
Puteri berlalu dari situ kerana malu.

Maharaja hairan.... Maharaja tanya
puterinya

Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?

Puteri: Dapat....

Maharaja: Benda tu cair?

Puteri: Tak....

Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta
istiharkan lelaki ini menjadi
menantu Beta!

Lelaki: Heheheheheheheheheh ehe....... .

Tapi..... Apakah yang puteri itu pegang?
Kenapa lelaki itu ketawa? Dan
kenapa benda tu tak cair? Apakah yang
korang rasa puteri itu telah

Pegang?

Apa yang korang terlintas dalam kepala
korang haaaaa?
Hehehehehehehehehe. ....

BENDA ITU IALAH------ COKLAT M&M

CAIR DIMULUT, TIDAK DITANGAN!

AWAK INGAT APA???? OTAK TU BIAR BETUL

SIKIT AAAAA...TAK SESUAIII TAU KORANG

HEHEHEHEHEHEHEHEHEH EHEHEHEEHEH

1 comment:

Azlan Hasan said...

damm..hahahaha..power btul cokolat M&M nie..hehehe..aku igt entry 18sx td..hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...