Click Here

Followers

BLOG

Alert (14) Announcment (15) Blogger (8) Cerita Lawak (25) events (2) Fakta Number (17) Girls (4) Gosip (2) Huhu (6) Info (23) Internet n komputer (14) Kids (3) On Cinta (12) Pengetahuan Am (12) Renungan (59) Solat (7) Tips (16)

Lewat Sebulan..


Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. pada suatu malam siisteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata, " ayang,period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kitakena gi check kat doktor."
Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuktidak emberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gumbira ini sehinggaianya benar2 pasti.
Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB keranaterdapat tunggakkan dalam pembayaran bill elektrik rumah mereka. PegawaiTNB tu pun berkata " ini rumah En. Mahpus ker?" "iya, saya ni isterinya.ada apa encik"
Pegawai TNB tu pun berkata, " Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah takboleh tunggu ni, nanti boss saya marah."
Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai TNBtu." APA??? Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan lewat???"
Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab " ala puan, ni kan zaman IT,semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online"
Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut."APAAA????Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu??? "
Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan" Relek puan, puan ni baru lewatsebulan, ada yg lagi teruk, lewat 5-6 bulan"
Si isteri yg terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun berkata,nanti saya bincang dengan suami saya..lalau pegawai TNB tu pun beredardari situ..
Keesokkan harinya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh isterinya, diapun naik berang dan terus ambik cuti dan pergi ke kedai TNB ygberdekatan..
Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yg ramai di situ, dia punmemekik seraya berkata "Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun nakheboh2 ke dalam internet. awak ni semua yg berkeluarga tak pernah lewatsebulan kerrrr????!! bisness apa korang buat niii?? nak kena saman kerr???
Lalu pegawai yg datang kerumah si Mahphus ni berdiri dan mententeramkankeadaan. "sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak settlekanperkara ni, bayar je..." kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si mahphusnaik berang.
"APAAA?? nak bayar korang? belahhhh lahh...."
Lalu pegawai TNB tu pun cakap " kalau macam tu, Kita terpaksa potong encikpunya..........."
Si Mahpus mencelah " apa??? potong??? abih tu isteri saya di rumah nak pakaiapaaaaaa???
Pegawai TNB tu pun cakap " nampak gayanye..ISTERI ENCIK KENA PAKAI LILINAJERRRLAAAAAAAA"
???????????????????.....................

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...