Click Here

Followers

BLOG

Alert (14) Announcment (15) Blogger (8) Cerita Lawak (25) events (2) Fakta Number (16) Girls (4) Gosip (2) Huhu (6) Info (23) Internet n komputer (14) Kids (3) On Cinta (13) Pengetahuan Am (12) Renungan (59) Solat (7) Tips (16)

AJAR ANAK CAKAP BETUL

konon cerita si ampunya cerita...ada seorang ibu yang ingin mendidik anak supaya tidak bercakap kotor di hadapan orang, telah mengajar anaknya beberapa perkataan yang menurut si ibu , kotor! Maka bagi menggantikan perkataan kencing, ibu ajar anak supaya cakap, ibu man nak nyanyi!

jadi setiap kali si anak nak kencing, dia cakap; ibu, man nak nyanyi. maka si ibu yang memang faham maksud si anak, tahu maksudnya.

suatu hari, si ibu telah menitipkan anaknya di rumah bapaknya, kerana out station agaknya. jadi malam tu si man tidur dgn atuknya. tengah malam si man terbangun kerana nak kencing. dia pun cakap; tuk, man nak nyanyi! kata atuk; hish, tengah malam buat apa nyanyi, esok aje lah! si man dah tak tahan, terus menjerit; man tak kira, man nak nyanyi jugak, sambil menangis.
si atuk tak tahan bising, akhirnya cakap. oklah. nyanyi kat telinga atuk!
pengajarannya, jangan ajar anak/budak ajaran sesat. kita yang susah nanti......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...