Click Here

Followers

BLOG

Alert (14) Announcment (15) Blogger (8) Cerita Lawak (25) events (2) Fakta Number (17) Girls (4) Gosip (2) Huhu (6) Info (23) Internet n komputer (14) Kids (3) On Cinta (12) Pengetahuan Am (12) Renungan (59) Solat (7) Tips (16)

BUKAN KEPUNYAAN SAYA


menulis itu memerlukan imaginasi, suatu realiti bermula dengan imaginasi yang disusuli oleh satu tindakan paradigma yang dipanggil usaha...itu pesan guru tadika saya ketika saya lewat usia 6tahun...ketika itu, kami satu kelas sedang mengadakan satu lawatan sambil belajar ke perpustakaan sekolah rendah abang saya...saya nampak abang saya dalam kelas nya ketika itu....saya biarkan abang saya tadi kerana apa yang ingin saya ceritakan disini...bukan mengenai perihal abang saya. dengan berbekalkan sedikit kosa kata yang tidak seberapa ini...saya melahirkan pepatah pepatah yang kurang menarik kerana saya bukan nya ahli dewan bahasa dan pustaka..........................

saya baru selesai menonton wanita berkalung serban...agak berat persoalan yang dibangkitkan sehinggakan saya terpaksa menyoal teman saya yang umurnya kurang setahun dari saya, disepanjang cerita tersebut...saya juga terlelap dipertengahan cerita itu. wanita dijadikan dari tulang rusuk kiri lelaki...lelaki pula lahir dari rahim ibu...juga wanita. jadi lelaki dan wanita saling memerlukan....keharmonian rumahtangga itu bermula dari kebahagiaan sepasang suami isteri....................

tapi percayalah kalian...blog ini bukan kepunyaan saya....saya hanya menumpang kasih sahaja...sehinggakan saya hampir tewas dalam desakkan sahabat saya untuk makan bakso petang nanti.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...